HjemFritid og ferieLag og organisasjonar i Austrheim

Lag og organisasjonar i Austrheim

Austrheim Idrettslag

Austrheim indremisjon

Austrheim motorsport club

Austrheim Seniorkor

Austrheim Seniorkor vart starta i oktober 2018. Per februar 2023 er medlemstalet 18. Gjennomsnittsalderen er ca 76 år.

Vi øver på dagtid på Kyrkjelydshuset annakvar torsdag frå klokka 11.00 til klokka 12.45. Dirigenten vår er Kjersti Wiik. Austrheim Seniorkor hadde 9 opptredenar i 2022.

Vi ynskjer nye medlemmer velkomne.

Kontaktperson er Karin Haugen, tlf 93620161.

Austrheim Seniorkor sitt organisasjonsnummer er 922177538.

Austrheim skulekorps

Austrheim sogelag

Austrheim sogelag arbeider for å samla, ta vare på og gjera kjent og tilgjengeleg alt som har å gjera med ålmen soge, gards- og ættesoge, kystkultur, levevis, folkeminne, stadsnamn og mål i Austrheim kommune. Laget skal vera innmeldt i Landslaget for lokalhistorie.

Kontaktperson: Einar Ellingsen

Facebook-side til sogelaget

Austrheim songlag

Austrheim svømmeklubb

Kaland skulemusikklag

Kunsthuset Austrheim

På Kunsthuset Austrheim finn du eit spanande kunstnarmiljø som har Atelier, verkstad med galleri/visningsrom i det gamle kommunehuset.

Leirvågen bedehus

SØNDAGSMØTER

Menigheten Betania Lervåg er en selvstendig menighet som er tilknyttet De Frie Evangeliske Forsamlinger. Vi samles til møte annenhver søndag kl 11:00 på Lervåg bedehus. Da er det god forkynnelse, frisk sang og musikk, bønn og forbønn. Etter møtet er det en matbit og trivelig fellesskap rundt bordene.

Kontaktperson for menigheten Betania Lervåg:

Geir Talberg tlf: 98416529 mail: geirtalberg@hotmail.com

SØNDAGSSKOLE  på Lervåg bedehus

Søndagsskolen er kl 11:00 parallelt med møtene for voksne!

Barn under 5 år må ha følge av en voksen.

Hva gjør vi på søndagsskolen?

-      lærer om Jesus

-      hører fortellinger fra Bibelen

-      synger gamle og nye barnesanger

-      ser små filmer / dukketeater

-      tegner, leker m.m

Ledere: Elisabeth Neteland og Janet Talberg

Har du spørsmål? Ta kontakt på tlf. 98613252

UNGDOMSKVELDER

Annenhver fredagskveld kl 19:30 er det Ungdomskveld i kjelleren på Lervåg bedehus. Der er det mulighet for å spille bowling, biljard, bordtennis m.m. En kan handle godsaker i kiosken eller bare henge med venner JPå hver ungdomskveld er det en samling med frisk forkynnelse og sang.

Kontaktperson for ungdomskveldene:

Ingrid Njærheim tlf: 97627485 mail: ingnja@gmail.com

Ungdomskveldene arr. av Menigheten Betania Lervåg.

ROYAL RANGERS AUSTRHEIM

RR-Austrheim er en speidergruppe som ble startet i 2013. Vi er ca 40 speidere i alderen 2. - 9.klasse. Samlingene er tirsdager kl 17:00 på Lervåg bedehus. Der har vi speiderrom og en egen leirplass i gangavstand fra bedehuset. På samlingene har vi mange ulike aktiviteter, en andakt og gjerne en matbit. Et høydepunkt i løpet av året er vår lokale sommeravslutningen der alle speiderne sover ute i lavvoer. Vi har også deltatt på to store leirer:

-       Camp Nordic på Spangereid, Norge i 2013

-       Euro Camp i Wroclaw, Polen i 2016

Kontaktperson for RR-Austrheim:

Janet H R Talberg tlf: 98613252 mail: janettalberg@hotmail.com

Royal Rangers drives av Menigheten Betania Lervåg.

Organisasjonsnavn: Menigheten Betania Lervåg

Organisasjonsnummer: 917 777 543